מאמרים מקצועיים

הנגשת שמע – שומעים הקול

הנגשת שמע - שומעים הקול

האוזניים שלנו הן מערכת מורכבת וחכמה ביותר. השמיעה מאפשרת לנו לתקשר עם הסובבים, לשמוע מוזיקה, ליהנות מציוץ הציפורים ולשמוע עוד מגוון צלילים נפלאים (כמובן שגם מכסחת דשא וצעקות, אבל לא נעסוק בצלילים שליליים כרגע).

לצערנו, לא מעט אנשים אינם יכולים לשמוע את הצלילים הללו משום שהם סובלים מבעיות שמיעה ויש צורך להתאים להם הנגשת שמיעה במקרים שונים. ישנן מגוון בעיות שמיעה והן קיימות בדרגות שונות. חלק מהאנשים סובלים מחוסר נוחות כאשר בעיית השמיעה מוגדרת כמקרה קל בעוד אנשים אחרים סובלים מלקות קשה שפוגעת בכל איכות חייהם.

ללקויות השמיעה עשויים להיות תסמינים שונים כאשר הגורם שמשותף לכולם הוא הפגיעה באיכות חייהם של אנשים עם לקות שמיעה. ליקויי השמיעה יכולים להיות מולדים או להופיע בגיל מבוגר כתוצאה מרעשים, תאונות, זיהומים, גופים זרים, שימוש בתרופות, עלייה בגיל (פרסביאקוזיס) וגורמים נוספים.

בעיות שמיעה – פגיעה בכל איכות החיים וחשיבות הטיפול המוקדם

בעיות השמיעה פוגעות באיכות החיים בצורה ניכרת, ולכן, חשוב מאוד עבור כל מי שמבחין בכך שהוא סובל מבעיה בשמיעה לפנות לאבחון. במקרה שלא מטפלים בבעיות השמיעה בהקדם, המצב עלול להחריף.

במידה ששמים לב שמתקשים לשמוע את הסביבה – בין אם מדובר על רעש של מכונית נוסעת, שיחה בין אנשים, שיחת טלפון או כל צליל אחר, חשוב לפעול ולהשתמש בהנגשת שמיעה מתאימה. ניתן להבחין בבעיה גם במקרה שמבקשים מהסובבים לחזור על מה שהם אמרו פעמים רבות או מתקשים להבין חלק מהעיצורים. אפשר להבין שהפרעות בשמיעה יכולות לפגוע בקשרים החברתיים של האדם עם סביבתו ואף לגרום לסיכון פיזי בשל חוסר היכולת לשמוע רכב מתקרב, עבודות בניה ורעשים אחרים.

הנגשת שמע

טכנולוגיות חדישות מעולם השמיעה

היום ניתן לרכוש מגוון מוצרים חדישים שמיובאים על ידי חברות מובילות שמתמחות גם בהפצת המוצרים וגם בשיווקם. בין הטכנולוגיות החדשניות ניתן למצוא בין היתר אוזניות לטלוויזיה לכבדי שמיעה של החברות ORION  ו – Stereoman. אוזניות אלו מאפשרות שמיעה חדה וברורה. כמו כן, האוזניות מסננות רעשים.

מוצר נוסף של הנגשת שמע הוא טלפון אלחוטי מוגבר DC581. הטלפון כולל צלצול מוגבר ואפרכסת מוגברת עם לחצני תצוגה נוחים וגדולים שמתאימים גם לאנשים שראייתם אינה תקינה. מוצר מתקדם אחר הינו טלפון שולחני מוגבר TC40 שמכיל צלצול מוגבר ואפרכסת מוגברת. הטלפון נוח מאוד לשימוש ומתאפיין באיכות צליל גבוהה. גם טלפון זה מכיל לחצני תצוגה נוחים וגדולים שמתאימים לאנשים שראייתם נפגעה.

כמו כן, בתור הנגשת שמע נוספת, ניתן לרכוש מגבר שמיעה האישי Pocketalker 2.0. מגבר השמיעה איכותי ביותר ומתאים לבעלי לקות שמיעה ברמה בינונית ומעלה. המגבר מספק מענה לאנשים שלא מסתגלים למכשירי שמיעה והוא פשוט לתפעול וקל משקל.

מוצר איכותי אחר הוא סוללות Rayovac, חברה זו מייצרת סוללות לשתלים קוכליארים (שתלי שבלול) ולמכשירי שמיעה והיא היצרן הגדול ביותר בעולם בתחום. הסוללות מחזיקות מעמד למשך 4 שנים (תקופה ארוכה יותר בממוצע משאר המותגים).

טכנולוגיות שמשפרות את איכות החיים

באמצעות הנגשת שמע בעקבות התקדמות הטכנולוגיה ופיתוח אביזרי עזר מגוונים לשמיעה, ביניהם: טלפונים מתקדמים, סוללות חדישות ועמידות, שעונים רוטטים, מגברים אישיים, אוזניות לטלוויזיה ומערכות FM ניתן לשפר את חייהם של אנשים רבים ולאפשר להם לתקשר עם הסובבים, לשמור על הבטיחות, לשמוע את כל הקולות הנפלאים שקיימים בעולמנו ולחוש ביטחון בקלות.

כדי ליהנות ממכשירים מתקדמים ועמידים חשוב לבחון את החברה ממנה רוכשים את הציוד הרפואי ולוודא שהיא מקפידה על אבטחת איכות קפדנית שמותאמת לחוקי המקום בו מיוצרים האביזרים. חברה איכותית וחדשנית תספק את שירותיה למגוון נרחב של אנשים ותעבוד עם היצרנים המובילים ביותר בעולם תוך הקפדה על איכות גבוהה ומחירים הוגנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *