מאמרים מקצועיים

כלים שמסייעים לסובלים מחרשות וכבדות שמיעה

כלים שמסייעים לסובלים מחרשות וכבדות שמיעה

בשנים האחרונות עולה המודעות בקרב הציבור לגבי תקנות הנגישות לאנשים חרשים וכבדי שמיעה. למעשה, קיימות חמש דרכים עיקריות שדרכן אנו מנגישים את המידע ומקלים על חרשים וכבדי שמיעה בישראל.

הדרך הראשונה היא באמצעות תרגום לשפת הסימנים להרצאות, טקסים, סיורים, מוזיאונים ומקומות נוספים.

הדרך השנייה היא באמצעות תמלול, כלומר קלדן מקצועי מקליד את הדברים שנאמרים בצורה סימולטנית והאדם החרש או הכבד שמיעה קורא את הכתוב על גבי מסך מחשב בו זמנית.

הדרך השלישית באמצעותה אנו מנגישים עבור לקויי שמיעה את המידע היא בעזרת מערכות להגברת שמע. מדובר למעשה בחדר אקוסטי שהמטרה שלו לסנן רעשים. האדם החרש או כבר השמיעה שומע דרך מכשיר השמיעה בצורה ”נקייה“ את הדברים אשר נאמרים על ידי הדובר מבלי לחוות את הרעשים הנלווים לתהליך.

בנוסף, מתבצע תרגום במגע לאנשים שהם גם חרשים וגם עיוורים. התרגום נעשה כאשר המתורגמן עומד ליד האדם החירש עיוור ומתרגם לו תוך מגע בידו וכך בעצם המידע מונגש לו בצורה המיטבית. יחד עם זאת, קיים מה שנקרא כפפה אינסטרומנטית לאנשים שהם חרשים עיוורים. זוהי כפפה שעליה מודפסות אותיות הא“ב, ספרות וסמלים המאפשרת תקשורת באמצעות מגע ללא שפת סימנים.

כלים שמסייעים לסובלים מחרשות וכבדות שמיעה

החשיבות הרבה באביזרים מתקדמים טכנולוגית ללקויי שמיעה וחרשים

אז נכון, אנשים שהם חרשים או סובלים מלקות שמיעה מוצאים את עצמם הרבה פעמים מתמודדים עם מצבים או מקומות בהם המידע אינו מונגש להם בצורה מטיבה ויחד עם זאת, בימנו אחוז גבוה מהם יכול לנהל חיים מלאים ואף להשתלב בחברה במגוון של תחומים.

הסביבה, העזרים והשירותים השונים מאפשרים לאותם אנשים להביא את עצמם לידי ביטוי ולבצע קשת רחבה של פעולות הן בסביבה הביתית והן בסביבה הציבורית.

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, יש המון סוגים של אביזרי עזר לשמיעה המסייעים לאנשים עם לקות שמיעה או אנשים חרשים לשמוע בצורה טובה יותר את האנשים מולם הם עומדים ואת הסביבה מה שבעצם עוזר להם לקלוט את המסרים באופן מיטיב הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה תחושתית.

חברת Audiocare מקדמת את השימוש בטכנולוגיות נגישות לאנשים עם לקות שמיעה ומתחייבת בפני קהל לקוחותיה לספק את המוצרים והפתרונות המובילים בעולם מבחינה טכנולוגית במחיר הוגן. החברה לא רק מגלה את החידושים הקיימים ומפיצה אותם בשוק הישראלים אלא גם מסייעת להעלות את המודעת לצורך הקיים עבור אנשים עם לקות שמיעה ומסייעת להם לשפר את השמיעה מה שתורם רבות לאיכות חייהם.

אילו כלים מסייעים לסובלים מחרשות וכבדות שמיעה?

ובכן, יש מגוון מוצרים אשר יכולים להקל על אנשים עם לקות שמיעה או חרשות. הנה כמה מהמוצרים הללו…

  • אזניות סספורט בטכנולוגית אוזן פתוחה – מיועדת לחובבי ספורט ותורמת להפקת צלילים באיכות גבוהה. האזניות כוללות מיקרופון המאפשר לנהל שיחה וסוללה חזקה המאפשרת ליהנות מהמכשיר במשך שעות ארוכות.
  • מנורת לילה המופעלת במגע – מנורה חכמה המותאמת לילדים. זוהי מנורה שניתן להפעיל במגע וזו דרך נפלאה לסייע לילד להתגבר על הפחד מהחושך. המנורה נטענת עם מטען אלחוטי, כוללת מנורת לד רכה אותה אפשר לעמעם לפי הצורך והיא מופעלת ונכבית באמצעות לחיצה קלה. ניתן לבחור בין אור לבן או צהוב.
  • אזניות אלחוטיות לטלוויזיה – אזניות אשר יוצרו במיוחד עבור כבדי שמיעה המסייעות ליהנות מתכני הטלוויזיה השונים בהתאם לצורך. הן יוצרות צלילים ברורים וחדים, מסננות רעשים ובעלות בקרת עצמה.

לפרטים נוספים אודות המוצרים שלנו ניתן ליצור קשר דרך האתר או לחייג למספר 077-2315926. אתר האינטרנט שלנו הינו מונגש, איטואטיבי וקל לשימוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *