מאמרים מקצועיים

עזרים ללקויי שמיעה / עזרים לכבדי שמיעה

עזרים משלימים ללקויי שמיעה

התפקיד של מערכת השמיעה. הוא לאפשר לנו להיחשף ולקלוט לקולות שמסביבנו תוך תרגומם לתחושה שמיעתית. שמיעה היא ללא כל ספק בין החושים החשובים התורמים רבות לאיכות חיינו. שמיעה עוזרת לנו לתקשר עם הסביבה ועם העולם, לחוות אותה, לפתח קשרים חברתיים ולהבין את האדם שנמצא מולנו. חוש השמיעה פעיל לאורך כל שעות היממה, גם כאשר אנחנו ישנים.

איך מערכת השמיעה בנויה?

מערכת השמיעה מחולקת לשלושה חלקים:

  1. האוזן החיצונית – תעלת האוזן והאפרכסת- תפקידה לכנס את הקולות אל עור התוף ולשמור על השלמות שלו, תוך מעבר נקי של הקולות. עור התוף בעצם מפריד בין האוזן החיצונית לתיכונה.
  2. האוזן האמצעית, התיכונה – בצד הפנימי של עור התוף יש עצם קטנה ואליה מחוברות עוד שתי עצמות שנקראות גם עצמות השמע. כאשר עור התוף רועד זה מניע את העצמות ותפקידן הוא להגביר ולהעביר ביעילות את גלי הקול.
  3. האוזן הפנימית – פועלת ביחד עם שיווי המשקל. באוזן הפנימית יש נוזל בו נוצרות תנודות על ידי עצמות השמע. התנודות הללו מניעות. שיערות קטנטנות המעבירות אותות עצביים והאנרגיה מומרת מאנרגיית קול לאנרגיה חשמלית. כשיש לקות שמיעה התאים שעליהם השערות ממוקמות נהרסים ומדובר בנזק בלתי הפיך.

עזרים ללקויי שמיעה

מהי לקות שמיעה?

לקות שמיעה הינה לקות המתבטאת באבדן שמיעה חלקי או מלא של יכולת השמיעה. למעשה, 17% מהאוכלוסייה הכללית בישראל וכשליש מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מלקות שמיעה. אחד מכל 5 אנשים הסובלים מלקות שמיעה עושים שימוש בעזרים ללקויי שמיעה לצורך הנגשת שמע.

מה יכול לגרום לפגיעה באיכות השמיעה?

ובכן, יש כמה גורמים עיקריים שיכולים לגרום לכך. הגורם הראשון נקרא פרסביאקוזיס. מדובר בירידה עצבית המתרחשת באופן הדרגתי לאורך החיים בשתי האוזניים. הגורם השני שיכול לגרום לפגיעה באיכות השמיעה הוא מחלה שפוקדת את האוזן התיכונה ומכונה אוטוסקלרוזיס. מחלות נוספות שיכולות לגרום לזה הן: גידול המתמקם על עצב השמיעה ומחלה אוטואימונית בה מערכת החיסונית תוקפת את הגוף בחלק הפנימי של האוזן.

גם חשיפה לרעש לעתים קרובות ולאורך זמן או נטילת תרופות מסוימות יכולים לגרום לפגיעה באיכות השמיעה.

חברת Audiocare הינה מובילה בתחומה במתן ושיווק עזרים ללקויי שמיעה / עזרים לכבדי שמיעה הן ברחבי העולם והן בישראל. אנו מציעים מגוון רחב של פתרונות לטלוויזיה, לטלפון ולסביבה הביתית במטרה להקל על אנשים עם לקות שמיעה כלשהי ולשפר את איכות חייהם.

אילו מוצרים יכולים לעזור לאנשים הסובלים מלקות שמיעה?

ובכן ישנם מספר עזרים ללקויי שמיעה:

  • מגבר אישי – מדובר בעזר המותאם לכלל האוכלוסייה ואין בו צורך בהתאמה אישית קלינית. בשונה ממכשירי שמיעה אליהם קשה מאוד להסתגל, כאן מדובר במוצר פשוט ונוח לשימוש עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד והסתגלות מהירה. המגבר בעל יכולת הגברה של 125db. יש לו איכות צליל ויכולת גבוהה לסנן רעשים.
  • אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה – אזניות אלה מיועדות לכבדי שמיעה ומאפשרות להם ליהנות מתכנים, תכניות טלוויזיה ולצפות בסרטים כמו כל אחד אחר. האזניות קלות מאוד לשימוש ומשפרות באופן ניכר את איכות החיים.
  • טלפונים מוגברים – יש כל מיני סוגים של טלפונים מוגברים החל מטלפונים אלחוטיים ועד טלפונים נייחים. טלפונים אלה מותאמים לאנשים הסובלים ממוגבלות שמיעה ומאפשרים להם לבצע שיחה וכך לשמוע טוב יותר את הצד השני.

בנוסף, יש מגוון של מערכות הנגשה, פעמון מוגבר, לדלת קופסאות מיוחדות לאחסון שתלים ומכשירי שמיעה ושעון מעורר לכבדי שמיעה.

לפרטים נוספים אודות עזרים ללקויי שמיעה ניתן ליצור קשר דרך האתר או בטלפון 077-2315926.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *